niedziela, 16 września 2012

Malownicze Juszki i ogórki w musztardzie:)

Sobota dobiega końca.Zapowiadała się ładna pogoda, ale zrobiło się wietrznie i ponuro. Wczoraj planowaliśmy, że wybierzemy sie na grzyby, ale w takiej pogodzie nie byłoby przyjemności z leśnej wycieczki. Trudno...więc jak nie na grzyby, to na ogórki :) W ogrodzie pozbierałam resztę ogórków  i zrobiłam przetwory. Mam od kilku lat fajny przepis na ogórki w musztardzie. Zalewa wygląda nieciekawie, przez ta musztardę, ale smak jest wyborny. Dostałam też od znajomego wiaderko jabłek. Każdego roku przynosi mi jabłka, czy śliwki,  Wie, że może liczyć na jabłecznik, czy drozdżówkę ze śliwkami. Taki handel wymienny:) Jabłka udusiłam w garnku z cukrem ,zamknęłam w słoikach i pasteryzowałam. Do jabłecznika jak znalazł :)
Fotek ogórkom i jabłkom nie robiłam. Nie zgodziły się :)), ale mam inne zdjęcia. Kilka dni temu byliśmy w malowniczej wsi kaszubskiej Juszki i w Szymbarku, w którym stoi dom "do góry nogami"

                                                            JUSZKI







                                                           

                                                                        SZYMBARK








Kamila z Domku na Górce poprosiła o przepis na ogórki w musztardzie.
...Mówisz-masz...:)))))

           
 Niżej tłumaczenie na język polski:)

Do  każdego słoika włożyć po 2-3 ziarna pieprzu i ziela angielskiego, i 5  ziarenek gorczycy. Oczywiście oprócz ogórków :)
Zalewa: 5 szkl. wody,1 szkl octu 10%,  1 i 1/3 szkl cukru, 2 łyżki soli,5 łyżek musztardy sarepskiej, lub stołowej. Pewnie można dać inną, ale ja daję zawsze jedną z tych dwóch.
Zalewę zagotować, ocet wlać na końcu. Gorącą zalewą zalać ogórki, zakręcić i pasteryzować 10 minut. Nie dłużej, bo zrobią się kapcie :)))
Zamiast ogórkom pstryknęłam zdjęcie   mojemu przepisowi. Jak wyglądają ogórki, wszyscy wiedzą, ale  takiego " przepisu" nie ma nikt, może czas dorobić się jakiegoś notesu na przetwory :). Szczerze mówiąc dziwię się sama sobie, że go jeszcze nie zasiałam gdzieś:))). Mam go chyba 4 lata.





52 komentarze:

  1. domek wymiata:Phiii...........fajne zdjecia i fajna wycieczka,,,,,,,,,,,,,milej niedzieli:********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domek jest fajny, a ile zabawy i śmiechu w środku:))
      Tobie Eewelin też życzę miłego dnia.:*

      Usuń
    2. :*........ciekawa jestem jak w srodku wyglada hiiii

      Usuń
  2. Piękna okolica, domy...:D
    Jaki jest ten przepis na te pyszne ogóreczki...? Napisz proszę, chętnie bym wypróbowała:)
    pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wstawiłam przepis "ilustrowany" :)))
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  3. U mnie też przetworowe dni. Szkoda,że ten przepis na ogórki nie pojawił się wcześniej, ale może w przyszłym roku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ogórki zebrane do ostatniego, ale może coś jeszcze dokupię...ale może.
      A Ty jakie robiłaś ?

      Usuń
  4. U nas jeszcze pogoda się trzyma. Jest ciepło i słonecznie.
    Klimatyczne są takie stare domki.
    Ściskam
    K.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne widoki.Mieszkaja ludzie w tych chatach, czy to tylko dla turystow ???
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Juszkach jest więcej takich domów i wszystkie zamieszkałe. Zdjęcia od kapliczki w dół to Szymbark i to jest dla turystów.

      Usuń
  6. Ciekawie te domy wyglądają, że też jeszcze się uchowały :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie może zabraknąć takich widoków.....
    cieszą oko i dotykają duszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I radują serce... moje szczególnie. Tu urodził się mój dziadek, którego nie było mi dane poznać....

      Usuń
  8. Piękne domki :) A przetworów zazdroszczę! Ja mam dom bez piwnic,parter wynajęty-nie mam gdzie przechowywać :( Pozdrawiam D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja piwnica tez nie jest taka prawdziwa, zimna i ciemna, ale mam tam oddzielone pomieszczenie na słoiki i inne przetwory.Dobrze jest mieć chociaż kącik :)
      Miłej niedzieli:)

      Usuń
  9. o kurcze jaki domek! :) a to ciekawe, jak oni to zrobili:) bomba
    pogoda niestety nie dopisuje na grzybobranie, ale i podobno lasy nie obrodziły w tym roku... a szkoda, bo grzybobranie uwielbiam.
    A ogórki w zalewie musztardowej są pyszne. Zawsze dostaję takie od dziadków:)
    buziaki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten domek jest super! Jest tak jakoś zbudowany,że trudno się w nim poruszać, trzeba trzymać się ścian. Zabawa na 102 !
      Jeśli chodzi o grzyby, to faktycznie chyba mało. Nie widać na straganach, a to jest jakimś wyznacznikiem.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Ogórki w musztardzie znam i też bardzo lubię:))Piękne zdjęcia z wycieczki i ten dom super chętnie bym go odwiedziła:))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaplanuj na przyszłe lato Kaszuby:))
      Może Ci się uda!

      Usuń
  11. My English translation thingy is not working.I get your blog and comments in polish only:( I'll try again.I love your photos though!-Denise

    OdpowiedzUsuń
  12. Boze jakie cudowen zdjecia!!! Piekne miejsce naprawde .. i dom do gory nogami tez niesamowity :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wieś jest baaardzo urocza:) a w domku można nieżle się ubawić !

      Usuń
    2. cd... hihi ponieważ jest tak zbudowany, że trudno utrzymac w nim równowagę:))

      Usuń
  13. Love these country homes, especially the one with the thatched roof, they look so peaceful and friendly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię odwiedzać takie miejsca, są takie romantyczne :)) Serdecznie pozdrawiam:)))

      Usuń
  14. Kako je lijepo mjesto,kućice su prekrasne,ovo je prava idila,
    Hvala za recept..divno je sve,
    Lijep pozdrav od Nely!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Nely:) Miło, że mnie odwiedziłaś!

      Serdecznie pozdrawiam i życzę udanego tygodnia!

      Usuń
  15. wspaniałe te wiejskie zdjęcia,cudowne okolice,idylla..kocham wieś,taką prawdziwą...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, jak napisałaś.... wieś, taka prawdziwą...
      :)

      Usuń
  16. Twoje zdjęcia jak zwykle są prześliczne. Uwielbiam takie klimaty. Domy zachwycają. Też nie potrafię przejść obojętnie obok kapliczek. Widzę mojego Nepomucka i Jezuska Frasobliwego.
    Masz rację ogórki w musztardzie nie wyglądają apetycznie, ale najważniejsze, że są przepyszne.
    Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś mój blog.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam,że to Nepomucen :)
      Dziękuję za miły komentarz :))

      Usuń
  17. zdjęcia piękne a dom do góry nogami robi wrażenie nigdy jeszcze w takim nie byłam:)))

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dom jest na prawdę fajny. Podobno w Łebie tez taki jest, z tym że mniejszy.....no tak co za róznica, kiedy i tak dla Ciebie to bardzo daleko. Może kiedys uda Ci się w te strony przyjechać:))))

      Usuń
  18. Witaj.Dostaję już gotowe ogórki z musztardą od jednego znajomego-pychota (marynowane takie robi że -uuuuuff-dostaję od niego czasem też kapelusze borowików :)-(tak a propos zbierania grzybów).Kazuby są piękne,te miejscowści malutkie,małe stacyjki kolejowe pamiętajace pewnie nie jedną historię.Czy masz może zdjęcia z wnętrza tego domku stojącego na dachu :)).Pozdrawiam i czekam kolejnych wspaniałych opowieści-za które miło i serdecznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia domku w środku mam, ale takie bylejakie. Gdybyś chciała zobaczyć , wpisz w google, w grafice np. domek w szymbarku". jest tam kilka zdjęć w środku.
      Takiego znajomego, który przynosiłby borowiki też bym chciała:)))

      Usuń
  19. Vakre bygninger!:) Morsomt det huset som er opp-ned!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marit, dziękuję za odwiedziny. :)Domek faktycznie bardzo zabawny:)

      Usuń
  20. Thank you so much Dom.I'll take any of those gorgeous homes.Lovely!You sound like a great cook-YUM! Denise

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam Kaszuby, często tam jeżdżę na wakacje- ostatnio Gołubie:)) piękne miejsca - Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne i słoneczne zdjęcia......
    Ogórki na pewno pyszne, ale w tym roku już się nie wezmę.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zebrałam ostatnie i zrobiłam w w/w musztardzie i na tym pewnie koniec....

      Usuń
  23. Sielsko-anielsko dziś u Ciebie!Słodki klimacik.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne chaty,takie moje klimaty :)Kaszub nie znam w ogóle..moze kiedyś tu zajrzę..Piękna ta nasza Polska:)Ogórki w musztardzie znam,pycha..:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Serdecznie zapraszam Cię do mnie:
    http://przewodnikagroturystyka.blogspot.com/
    po odbiór wyróżnienia :))
    Pozdrawiam Ilona

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale mi radość uczyniłaś tymi fotkami. Pięknie i malowniczo, prawie moje dziecięce klimaty bom wychowana na Suwalszczyźnie i widzę duże podobieństwo wsi. Mam sentyment do takich miejsc spokój, idylla, kultura, tradycja i duży kręgosłup moralny. Aż zatęskniłam. pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. JESTEŚ ŚWIETNA!!!
    Dzisiaj nie dałam rady, ale jutro robię te słynne ogóreczki w musztardzie!!
    Kamila:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wyszłabym stamtąd. Musieliby mnie siłą zabrać 😃

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...