sobota, 29 czerwca 2013

Lato czeka...

Witam i o zdrowie pytam:))
Dzisiaj  będzie krótko , bo lato czeka!!

 " Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów:
"Pitagoras, bądź że zdrów"
Do widzenia wam canto, cantare

Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tam ciągle nie ma nas

Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień.........."

Jeszcze przed chwilą był maj, a tu za drzwiami już się lipiec niecierpliwi. W świętojańską noc panieńskie wianki odpłynęły z nurtem rzeki, by za jakimś mostem trafić w ręce tego wybranego, tego jedynego. Ja swojego jedynego już dawno znalazłam, więc mój wianek ostatecznie zawisł  w altanie, bez konieczności moczenia się w rzece:)))


 
 


 Czas tak szybko ucieka, a lato takie króciutkie. Nim zdążymy się rozpędzić przyjdzie jesień. Nie czekajmy więc i korzystajmy z każdego dnia, z każdej  słonecznej godziny. Robota nie zając, nie ucieknie, albo inaczej -co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze, będziesz miała dwa dni  wolnego  :D. Co Wy na to? ....Jak na lato !

 Może pod brzózką chwilę posiedzimy? Posłuchamy ptaków, szelestu liści. Podobno przebywanie w pobliżu tego drzewa działa dobroczynnie na ludzki organizm. Lecznicze działanie drzew ma nawet swoją naukową nazwę.
cytat z wikipedii :
"Sylwoterapia, inaczej drzewoterapia - pobudzanie organizmu do samoleczenia, poprzez przebywanie w obecności drzew i krzewów.
Samo przebywanie pośród swobodnie rosnących drzew poprawia samopoczucie człowieka. Dotykanie, głaskanie, przytulanie się ułatwia powrót do równowagi z naturą, czyli do równowagi z całym naszym organizmem. Aby sylwoterapia była w pełni wykorzystana, sam spacer po lesie nie wystarczy. Należy wybrać odpowiednie gatunki drzew, dotykać je odkrytymi częściami ciała - najlepiej czołem, dłońmi, bosymi stopami i plecami."

ciekawe....



                                         
                                                znów wianeczki,  skromne, brzozowe ....






 Zaprosiłam  Was, by posiedzieć pod brzozą , a tu nie ma  krzeseł ! I co teraz? Cierpliwości zaraz będą. Już się "robią" :)  Pogadajcie sobie trochę, pośpiewajcie, a ja  biegnę po "stare-nowe" krzesełka. Jakby co, to można usiąść na kamieniu. Wilka nie dostaniecie, pogoniłam go. Wracam po niedzieli: :))
                                                              Miłego weekendu!

74 komentarze:

  1. Moc moc zdravím,
    nááádherné fotky, ta zahrada, krása.
    Pa pa Zuzka morkusovic

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjemne klimaty u Ciebie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponuciłam piosenkę:) a teraz czekamy na kawkę , krzesła niepotrzebne, można usiąść na trawie albo na kamieniu jak już wilka nie ma:) Coś słodkiego przyniosłyśmy ( lub przynieśliśmy) ze sobą , tyle słodkości na blogach!! Miło tu .Miłego weekendu i wakacji.......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno ładnie śpiewaliście:))) Szkoda,że nie załapałam się na coś słodkiego....
      Miłego dnia!

      Usuń
  4. Ale ładnie tam u Ciebie. Chętnie posiedziałabym z Tobą pod tą brzózką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie u Ciebie, odpoczynek w takim klimacie to prawdziwy relaks! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny ogród i wspaniały nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      We wtorek będę robiła Twoją roladę:)

      Usuń
  7. ale ładnie, nam krzesła potrzebne nie są :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę się napatrzeć na ten twój ogród jest piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest taki zły, ale na zdjęciach wszystko wygląda lepiej:)))

      Usuń
  9. oj jaka szkoda że w szkole mojej córki na zakończenie nie zaśpiewali tej piosenki...zawsze ją uwielbiałam i dziś wyjątkowo miło sie ją śpiewa u Ciebie pod brzozą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta piosenka zawsze wywołuje uśmiech na twarzy,
      Miłego dnia.

      Usuń
  10. W takim otoczeniu lato będzie "smakować "jeszcze lepiej.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudnie, cudnie ... z przyjemnością przysiądę pod brzózką i porozkoszuję się pięknem Twojego ogrodu. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siądż pod mą brzóżką,a odpocznij sobie..:)
      Miłej niedzieli!

      Usuń
  12. Lubię siedzieć pod lub w pobliżu drzew. Siedzieć, patrzeć, coś drobnego dułbać, czytać albo nic nie robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie ogrodu bez drzew. Musi być chociaż jedno, pod którego koroną można ustawić stół. Nawet mały, malusieńki, do tego krzesełka. ...i już jest miło:)

      Usuń
  13. Nie ma jak to NATURA :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. masz piekny ogrod!!!!:P a krzesla stare-nowe to pewnie te bez siedzien hiii:p.........z ta lenio -terapia cos jest na rzeczy,ja zauwazylam ze swietnie sie czuje lezac na kocu pod drzewem ,a w tym czasie stopki wystawiam na trawke zeby laskotala uwielbiam to:P............:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelino, ...ależ się rozmarzyłam..... Ale dzisiaj raczej nie byłoby miło na trawce.....niestety pada deszcz i jest zimno:(. Krzesełka to właśnie te ze złomowca:)

      Usuń
  15. Oby tylko pogoda dopisała to wakacje będą super.Bardzo lubię brzozy są takie powabne i delikatne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda będzie murowana:))Załatwiłam dla nas:). Brzoza to moje ulubione drzewo!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Jako lijepo i romantično izgleda sve draga Rozalii,divni detalji,rustikalnog vrta:)
    Lijep vikend
    Nely

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię taki styl w ogrodzie:)
      Pozdrawiam i życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  17. Posiedzialam na kamieniu, oczy nacieszylam, zrelakowalam sie....oj blogo tu u ciebie :)

    Pozdrawiam weekendowo i zapraszam do siebie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już biegnę do Ciebie. Piękną sukienkę już widziałam:)

      Usuń
  18. Widzisz Rozalio wpadłam na kawkę a skończyłam wieczorną melisą, z drzewami zaprzyjaźniać będę się jutro, dobrej nocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj brzydka pogoda...trochę kiepsko byłoby biesiadować pod brzóżką. Ale jutro? czemu nie możemy już o świcie z kawką wybrać się do ogrodu:)

      Usuń
  19. Kocham naturę....Masz zupełną rację ....Maj a za raz będzie wrzesień...Też korzystam z każdej chwili w ogrodzie ...Fajne zdjęcia Pa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię przebywać w ogrodzie. Nawet,gdy jest nieco chłodniej zakładam sweter i "śmigam" do mojego zakątka:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Drzewoterapię stosuję na okrągło przez wszystkie cztery pory roku , wycisza , uspokaja.Rozalio korzystaj z lata dopóki trwa.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj korzystam...:)) Do lasu też mam bliziutko, więc tam drzewoterapia maksymalna:)

      Usuń
  21. Rozalio, masz piękny ogród i z przyjemnością posiedziałabym na kamieniu rozkoszując się jego widokiem :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesiu, rozgość się, zaraz dołączę do Ciebie:)

      Usuń
  22. piękne zdjęcia-romantyczne

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne klimatyczne miejsce,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ładnie .. śliczne zdjęcia
    Myśmy wianki mieli wczoraj, przesunęli. Ale i tak nie mogłam być, jeszcze siedzę na L4. Cóż mam zrobić... a tak chciałam iść i puścić wianuszek z nurtem naszej pięknej Piotrówki. Lipa...ale co się odwlecze to nie uciecze.

    Pozdrawiam leniuchując.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda....ale zdrowie ważniejsze:))
      Kuruj się, pozdrawiam!

      Usuń
  25. Ja też wierzę, że drzewa mają w sobie jakąś magię. Spacer po lesie zawsze uspokaja. Śliczne zdjęcia - emanują spokojem i zachęcają żeby przysiąść choćby na kamieniu. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewo ma bardzo szeroka symbolikę i nic dziwnego, że wierzymy w ich siłę:))

      Usuń
  26. Kocham takie lato, jak na Twoich zdjęciach i chwilke w cieniu brzozy. Zdjęcia cudnie sielskie.
    Dziekuję za tę chwilke pogodnego lata. U mnie weekend minął w słońcu i pracach ogrodowych cięższego kalibru. Może za tydzień znajdę czas na taką letnią chwilkę jak u Ciebie na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wianki i kwiatki uwielbiam. Zostaję u ciebie a do siebie zapraszam częściej.

    OdpowiedzUsuń
  28. Taaak... lato zdecydowanie trwa za krótko... a w ty roku do tego w ogóle go nie ma :(
    Nie ma u mnie - bo u Ciebie słoneczko rozgościło się... pod drzewkiem ;-)))
    Pięknie - prawie usłyszałam śpiew ptaków jak sobie na te Twoje zdjęcia popatrzył ;-)))
    Wianki... może jam dlatego samotna, że żadnego wianka do wody nie rzucałam??
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się, że czas biegnie za szybko :) Warto cieszyć się każdym dniem wakacji i jak najwięcej czasu spędzać na powietrzu.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam. Pięknie tu u Ciebie, tworzysz niesamowicie klimatyczne i zarazem magiczne miejsce. Posiedziałam, odpoczęłam i chyba troszkę się zasiedziałam, więc zmykam... ale wrócę na pewno !
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ależ klimat wyczarowałaś - aż się nie chce człowiekowi stąd odchodzić. Ale trzeba - pooglądać poprzednie wpisy... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczny wianek i jak cudnie masz w ogrodzie...:)))))))

    OdpowiedzUsuń
  33. cudnie:) posiedzimy na kocyku na trawie:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj z radością odpoczęłabym pod tą brzózka i wypiła mrożoną kawkę:))
    Magicznie tu u Ciebie,
    pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny:)
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  35. Ależ u Ciebie jest pięknie!!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pewnie że posiedzę pod brzózką i się stąd za nic nie ruszę:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Una entrada muy bonita, me encantan tus flores.
    Besos desde España

    OdpowiedzUsuń
  38. Po obejrzeniu Twoich zdjęć, od razu zrobiło mi się cieplej:)) "Lato, lato wszędzie...."

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepięknie w tym Twoim ogrodzie! Uwielbiam takie stare sprzęty, które świetnie się komponują z rustykalnym ogrodem! Na prawdę pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...