środa, 4 lipca 2012

chlebek z doniczki





Witam !
Wczoraj po południu pojechałam  " na wycieczkę"do castoramy w poszukiwaniu tapety  do sypialni, farby do mebli ( o remoncie niebawem) , a zawiodło mnie do stoiska z doniczkami. Znalazłam  fajne, proste i z etykietką "made in italy" Ile w tym prawdy?
 W tym samym  momencie przypomniało mi się, że kiedyś widziałam  chleb pieczony właśnie w doniczkach. Może też uiekę taki? Decyzja zapadła, jak wrócę do domu robię chleb.Trochę sie bałam, że doniczka pęknie, albo smak będzie inny.Nic  się  nie wydarzyło , a na dowód  są fotki. Zebyście widzieli miny "moich ludzi"patrzących na swoje przyszłe kanapki! Rozbawili mnie do łez.!

pestki dyni poodklejały się z chlebka, gdy pozował do zdjęć :))



Chlebek w doniczce

50 g świeżych drożdży 250 ml letniego mleka, 1 jajko, 600 g mąki, 3łyzki olej, 1,5 łyżeczki soli, nasiona lnu, pestki dyni 100 ml ciepłej wody, płaska łyżeczka cukru

 Przygotować rozczyn-100 ml ciepłej wody połaczyć z drożdzami , 2 łyżkami mąki , 1łyżeczką cukru, postawic w ciepłym miejscu. 
Po wyrośnięciu dodać 1,5 łyżeczki soli, mąkę, 3łyżki oliwy,  ciepłe mleko,  roztrzepane jajko.
Dokładnie  wymieszać w misce, wyłożyć na blat i wyrobić elastyczne ciasto.Odstawić na godzinę żeby wyrosło. Doniczkę wyłozyć  papierem tak żeby nie było zakładek.Ciasto wyjąc z miski  wyrobić przez  chwilkę, dosłownie zagnieść kilka razy. Włozyć do doniczki i odstawić do ponownego wyrośnięcia . Posmarować  jajkiem, posypać pestkami dyni i nasionami lnu.
Piec w temp.220 st, C ok.50 min.Uważać żeby się z góry nie przypiekło.
Jeżeli ciasta będzie za dużo do Twojej doniczki, to można z reszty zrobić bułeczki, ale trzeba je szybciej wyjąć z pieca :)


życzę smacznego i miłej zabawy




5 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...